Dinamikus tengelysúlymérési adatok felhasználása a tervezési forgalom meghatározása során
A magyar országos közúthálózaton a 2000-es évektől kezdve jelentős változások mentek végbe. A megváltozott díjrendszer a nehézmotoros forgalom növekedését eredményezte. Az úthálózat fejlődése közrejátszott az áruszállítás, logisztika növekedésében, ezzel párhuzamosan nőtt a tehergépjárművek tengelysúlya. A túlsúlyos járművek nagymértékben rongálják az útburkolatot.
TDK dolgozatom témája a jelenlegi tervezési forgalom meghatározása esetén használatos összevont járműkategóriák, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kamerái által felismert járműkategóriák, valamint a napjainkban egyre több helyen telepített tengelysúlymérők ismertetése.
A tanulmány öt fő fejezetből áll:
Az első részben bemutatásra kerül a Magyarországon alkalmazott tervezési forgalom meghatározásának módszere.
A dolgozat második részében a járművek rongáló hatásának növekedéséről lesz szó, illetve a tengelysúlymérés elméleti módszereiről.
A harmadik fejezetben a tengelysúlymérés gyakorlati megvalósításának ismertetése a cél.
Az utolsó előtti részben levonom a következtetést, miszerint a tengelysúlymérések, illetve a NÚSZ kameráinak adatait összehangolva, ezeket fel lehetne használni az útpályaszerkezet méretezéséhez.
Az ötödik, egyben utolsó fejezet az osztrák méretezésről szól, mivel Ausztriában már megvalósult a negyedik részben ismertetett projekt.
Véleményem szerint logikus lenne a dolgozatban leírt feladat megvalósítása, mivel így a méretezéshez nem kellene külön forgalmi adatokat generálni, hanem ezek felhasználhatóak lennének.