Gyalogos mozgási és várakozási jelenségek vizsgálata a gyorsvasutat kiszolgáló létesítményeken és a szerelvényeken
A TDK dolgozat elsődleges célja, hogy helyszíni mérések alapján bemutassa a gyalogosok mozgási és várakozási jelenségeit a gyorsvasutat kiszolgáló létesítményeken és a szerelvényeken.
A vizsgálatok a budapesti metróhálózat M2 vonalán készültek, melynek alapja annak a jelenségnek a feltárása, hogy a metrón az első két szerelvényben szemmel láthatólag többen vannak. Kézi számlálással ennek a nagyságrendje került megbecslésre.
A peronon várakozó utasok nem egyenletesen oszlanak el, és az utascsere lassabb. Az ajtók és peron kijárat kapacitását, utascsere sebességét is kézi számlálással határoztam meg.
A dolgozatban bemutatásra kerülnek olyan nemzetközi példák, amelyek az egyenletesebb utaseloszlást támogatják. Ezáltal gyorsabb az utascsere, rövidebb ideig tartózkodik a szerelvény az állomáson, és ha adott esetben a követési idő minimális betartása mellett a járművek követési ideje csökken, akkor a vonal kapacitása feltehetően növekedni fog.