Virtuális Tartalomgyártás - Mintavételezés a Valós Világból
A film - és a videojáték-iparban a magas szintű vizuális valósághűséget távérzékelési technológiák alkalmazásával érik el. A valós helyszínek, tárgyak és az elő szereplők virtuális másolatát a produkció gyártása alatt az kezdeti fázistól a végső termék elkészültéig szervesen felhasználják. A fotogrammetria és a térbeli adatgyűjtési technológiák által nemcsak vizuálisan, de geometriailag is valósághű másolatok előállítása lehetséges.
A földi lézerszkennerek, tárgy -, illetve karakter szkennerek által gyűjtött adatok kiváló alapul szolgálnak a CGI ( Computer Generated Imagery - számítógéppel létrehozott kép) alkalmazásakor és VFX (Visual Effects - vizuális effektusok) létrehozásához. A virtuális szórakoztatóiparban egyre erőteljesebben jelen van az MR (Mixed Reality - Kevert Valóság). Az MR részét képező Virtuális - (VR - Virtual Reality) és Kiterjesztett Valóság (AR - Augmented Reality) alkalmazása újszerű lehetőséget ad a szkennelt tartalom bemutatására.
A tanulmány célja elemezni a fentiekben felsorolt távérzékelési és megjelenítési technológiák integrálhatóságát a film - és számítógépes játékipar területén. A nyers mérési állományok feldolgozhatóságát „best practice” elv szerinti vizsgálom, majd értékelem a szakirodalomban közölt adatokkal szembeni gyorsaságát, minőségbeli változását és gazdaságosságát.
szerző
-
Bödő Gábor
Földmérő- és Térinformatikai mérnök mesterszak (MSc)
mesterképzés (MA/MSc)
konzulensek
-
Dr. Lovas Tamás
egyetemi docens, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék -
Dr. Barsi Árpád
egyetemi tanár, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék