Regisztráció és bejelentkezés

Virtuális Tartalomgyártás - Mintavételezés a Valós Világból

A film - és a videojáték-iparban a magas szintű vizuális valósághűséget távérzékelési technológiák alkalmazásával érik el. A valós helyszínek, tárgyak és az elő szereplők virtuális másolatát a produkció gyártása alatt az kezdeti fázistól a végső termék elkészültéig szervesen felhasználják. A fotogrammetria és a térbeli adatgyűjtési technológiák által nemcsak vizuálisan, de geometriailag is valósághű másolatok előállítása lehetséges.

A földi lézerszkennerek, tárgy -, illetve karakter szkennerek által gyűjtött adatok kiváló alapul szolgálnak a CGI ( Computer Generated Imagery - számítógéppel létrehozott kép) alkalmazásakor és VFX (Visual Effects - vizuális effektusok) létrehozásához. A virtuális szórakoztatóiparban egyre erőteljesebben jelen van az MR (Mixed Reality - Kevert Valóság). Az MR részét képező Virtuális - (VR - Virtual Reality) és Kiterjesztett Valóság (AR - Augmented Reality) alkalmazása újszerű lehetőséget ad a szkennelt tartalom bemutatására.

A tanulmány célja elemezni a fentiekben felsorolt távérzékelési és megjelenítési technológiák integrálhatóságát a film - és számítógépes játékipar területén. A nyers mérési állományok feldolgozhatóságát „best practice” elv szerinti vizsgálom, majd értékelem a szakirodalomban közölt adatokkal szembeni gyorsaságát, minőségbeli változását és gazdaságosságát.

szerző

  • Bödő Gábor
    Földmérő- és Térinformatikai mérnök mesterszak (MSc)
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulensek

  • Dr. Lovas Tamás
    egyetemi docens, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
  • Dr. Barsi Árpád
    egyetemi tanár, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék

helyezés

Egyetemi Hallgatói Képviselet Jutalom