Regisztráció és bejelentkezés

Járműipari szimulációs környezet kialakítása

Napjainkban a járműiparral és ennek részeként az önvezető járművek tesztelésével szemben támasztott elvárások folyamatos növekedése magával hozza, hogy egyre pontosabb ás átfogóbb szimulációs környezetet kell kialakítanunk, amely a lehető legjobban tükrözi a valóságot. A tesztelések jellemzően a virtuális térben kezdődnek meg, és csak azok eredményes futása után következhetnek a költségesebb terepi vizsgálatok. Ennek egy iránya az ASAM (Association for Standardization of Automation and Measuring Systems) által kidolgozott nyílt (OpenX) rendszer, mely 3 főbb blokkra osztható fel: a térkép levezetés, a nagy részletességű útpálya domborzat, és a szimuláció. Ezen feladatok előkészítésére az egyik legcélirányosabb megoldást a Mathworks szoftvercsalád Roadrunner terméke biztosítja.

Az alábbi kutatómunkában bemutatásra kerül egy olyan eljárásrend, amellyel egy MMS (Mobile Mapping System) pontfelhőből és ortofotóból előállítható egy az önvezető autók és járműdinamikai jellemzők tesztelésére alkalmas szimulációs környezet. A kapcsolódó egyes részfeladatok valós méréseken alapulnak. A dolgozat részeként elkészül egy kiválasztott útpálya geometriai és ahhoz kapcsolódó forgalomtechnikai modellje, valamint a szimulációs környezet által igényelt épített környezetet is modellezzük. Továbbá megvizsgáljuk a létrehozott modell szimulációs környezetkbe történő átültetését különböző platformok esetén.

szerzők

  • Csanády Mátyás
    Építőmérnöki szak (műszaki alapdiploma BSc szint)
    alapképzés (BA/BSc)
  • Baranyai Dániel
    Földmérő- és Térinformatikai mérnök mesterszak (MSc)
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulensek

  • Dr. Lovas Tamás
    egyetemi docens, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
  • Somogyi József Árpád
    Adjunktus, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék

helyezés

Egyetemi Hallgatói Képviselet Jutalom